• Snabba leveranser (1-3 dagar)
  • Frakt från 49 kr

Köp- och leveransvillkor

Här kan du läsa vad som gäller för frakt, vid betalning, om priser, byten eller returer med mera. Dessa villkor gäller mellan kunden och Kruff AB såvida parterna inte skriftligen överenskommit annat.

 

Leveransvillkor*

Normal leveranstid är cirka 1-3 arbetsdagar för lagervaror, görs beställning under högsäsong kan det ta längre tid. Om du lägger din beställning innan kl 12:00 och varan finns på lager skickar vi den samma dag

Vi skickar beställningar med DHL, till privatpersoner skickas paket till paketombud, detta gäller även företag som anger en bostads/hemadress. Mindre paket skickas med postnord direkt hem i brevlådan. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende av fraktföretaget.

Upptäcker ni skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till fraktbolaget och göra en skadeanmälan. Hämta/ta inte emot ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar ni kontakt med oss via mejl: info@kruff.se uppge alltid kundnummer, namn, adress samt telefonnummer så att vi kan nå er för eventuella frågor.

Ni kan också nå oss på 08-12058228. 

Har ni beställt men inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 14 dagar., brev 10 dagar), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten eller om paketet är skrymmande - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. 

 

Ångerrätt/Reklamation*

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer (gäller ej företag). Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor som varit omonterade och kvar i dess original förpackning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej vid Beställningsvaror, specialbeställda eller måttanpassade produkter). 

Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Installation ska alltid göras samt dokumenteras av behörig tekniker.

Du betalar själv returfrakten, skicka alltid med ifylld retursedel.

För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Totala skadeståndsansvar av vad slag det vara är alltid begränsat till den för varan/-orna erlagda köpeskillingen. Utöver detta har kunden inte rätt till någon ytterligare ersättning. Kunds eventuella skada av vad slag det må vara visavi tredje man ersätts ej.

 

Betalningsalternativ

- SVEA
Efter identifiering och riskbedömning visar SVEA de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är SVEA den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom SVEA är faktura, kortbetalning eller Banköverföring via Trustly.

 

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). 

Kruff AB är enligt GDPR personuppgiftsansvarig för de behandlingar av personuppgifter som görs för att kunna hantera din beställning samt leverans av beställt material, Kruff AB behandlar dina personuppgifter uteslutande för dessa ändamål.

 

Tvist

Respektive part i detta Köpevillkor ska befrias från skadestånd och andra påföljder om fullgörelse av Köpevillkoret hindras eller försvåras av omständigheter som part inte kunnat råda över (force majeure), såsom exempelvis krig, myndighetsingripande, inbrott, beslag, restriktioner, arbetskonflikt, olyckshändelser, ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden, uteblivna tillstånd, inskränkningar i energitillförseln eller uteblivna leveranser från underleverantör som part skäligen inte kunnat förutse vid beställningen och vars följder part inte har kunnat undvika eller övervinna.

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen